تاریخ ارسال : ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت : ۲۱:۰۲ 0 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

احمدی نژاد در گرگان: مردم همه کاره و مالک و صاحب کشورند

 

به گزارش شلمچه نیوز، دکتر احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در ادامه سفرهای تبیین گرانه خود ، روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردم گرگان ، بر ضرورت اصلاح وضع جامعه بشری ، استقرار توحید، آزادی و عدالت، احیاء کرامت انسانی ، احقاق حقوق ملّت ها و اصلاح ساختارهای مدیریت حاکم بر جهان تاکید کرد و آن را، بالاترین و اصلی ترین هدف و آرمان بشری دانست.

وی افزود: هرگونه تلاش اصلاح گرانه و صیانت از حریم و حقوق اساسی مردم نیز در حقیقت باید در چارچوب خدمتگزاری به مردم تعریف شود و الا همین عناوین انسانی نیز به ابزاری برای تحمیل مدیریت های غیر مردمی و بی عدالتی و تبعیض به جامعه تبدیل خواهد شد .

رئیس جمهور سابق ، مردم را مالک و صاحب کشور، ثروت، حکومت و دولت دانست و گفت:حق تعیین سرنوشت ، یک حق الهی است که به انسانها و ملّت ها سپرده شده و غیر قابل سلب است بنابراین ، حکومت ، دولت ، برنامه ریزی و اجرا باید برآمده از خواست مردم و در خدمت مردم باشد و حکومت ها نیز غیر از خدمت به مردم کار دیگری ندارند.

وی اصلاح مدیریت ها و استقرار مدیریت های مردمی و الهی را لازمه تحقق آرمان های الهی و انسانی توصیف کرد و گفت :مدیران الهی و مردمی همواره به دنبال گسترش توحید و آزادی و عدالت، بسط آگاهی و کمال جویی و تعمیق الفت و مهربانی بین مردمند و برنامه های آنان در راستای اقتدار ، عزّت ، کرامت و رفاه مردم ، عدالت طلبی، مشارکت جوی، وحدت و توسعه آزادی های مردم است.

دکتر احمدی نژاد رابطه نظام امامت و ولایت با مردم را مبتنی بر عشق، محبت و کمال جویی دانست وتاکید کرد که در مدیریت های مردمی و الهی، صیانت از منافع عمومی ، رفع تبعیض ، کاهش انواع فاصله و از جمله فاصله طبقاتی و تداوم پیشرفت و تعالی جامعه ، تکلیفی مستمر و الهی است.

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیه والنّصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

– خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در این جشن عظیم و دیدار با شما عزیزان را عنایت فرمود.

– خدا را هزاران شکر و سپاس که این دیدار در بهترین ایام سال و بین دو عید بزرگ انجام می شود .

– عید قربان عیدالله اکبر ، عید تجلی انسان ، عید خداگونگی انسان و عید ایثار و عبودیت است.

– عبودیت و ایثار رمز شکوفایی و کمال انسان است.

– عید غدیر عید بزرگ انسان و عید عظیم معرفی انسان کامل و مدیریت الهی و آسمانی و مردمی است که بدون آن انسان و جامعه انسانی هرگز طعم سعادت را نخواهد چشید.

– عید غدیر، عید ولایت و امامت و رمز و راز تحقق آرمانها و آرزوهای تاریخی و فطری جامعه بشری است.

– این دو عید بزرگ را به شما ، ملّت ایران و همه بشریت تبریک عرض می نمایم.

– بحمدالله این دیدار و جشن در یکی از بهترین مناطق کشور ، استان گلستان و به تعبیری خلاصه ایران ، مهد فرهنگ و تمدن و دیار تلاش ، برکت ، همدلی ، برادری و ایثار برگزار می شود.

– خطّه گلستان ، دیاری کهن با تاریخی سرشار از افتخار است.

– اینجا دیار آل زیار و علما و دانشمندان و عارفان و شاعران نام آور و بزرگی مثل میرفندرسکی ، میرداماد ، استر آبادی ، جرجانی ، اسعد گرگانی و مختومقلی فراغی است.

– یکی از مظاهر برجسته و ماندگار هنر و معماری این استان برج یا گنبد زیبای قاووس ابن وشمگیر در شهر گنبد است که خوشبختانه در میراث فرهنگی جهانی هم به ثبت رسیده است.

– مردمان این استان همواره مردمانی مومن ، انقلابی و فداکار بوده و با همه وجود متّحد و همدل در خدمت آرمانهای الهی و انسانی هستند.

– مردمان این خطّه همگی پر تلاش و پر ثمر هستند و وجودشان همیشه سرشار از برکت برای ایران عزیز بوده است.

– سلام و درود خداوند بر شما مردم بزرگوار و دوست داشتنی.

– جا دارد یاد شهیدان مظلوم منا و به خصوص شهیدان ایران عزیز و همچنین شهیدان این استان را گرامی بداریم.

– بحث ما پیرامون تبیین آرمانهای انقلاب و خط امام و رهبری است که هم شامل پیام عید قربان و عید غدیر و هم نقطه آمال مومنان ، صالحان ، آزادی خواهان و عدالت طلبان است.

– آرمان انقلاب ، همان مقصد از خلقت انسان و جهان و همان آرمان انبیاء الهی است.

– اصلاح وضع جامعه بشری ، استقرار توحید و آزادی و عدالت ، احیاء کرامت انسانی و احقاق حقوق ملّت ها و در یک کلام اصلاح ساختارهای مدیریت حاکم بر جهان به حاکمیت مردمی و الهی بالاترین و اصلی ترین آرمان و هدف است.

– باز باید تاکید کنم که از منظر انقلاب اسلامی ؛

– مردم همه کاره و مالک و صاحب کشورند.

– مردم مالک سرزمین و ثروت و حکومت و دولتند.

– حق تعیین سرنوشت حقی الهی است که به انسانها و ملّت ها سپرده شده و غیر قابل سلب است.

– حکومت ، دولت ، برنامه ریزی و اجرا باید برآمده از خواست مردم و در خدمت مردم باشد.

– خدا اینگونه اراده کرده است و این رمز مشروعیتِ حکومت ها است.

– حکومت ها غیر

از خدمت به مردم کار دیگری ندارند.

– هدایت گری ، اصلاح گری و صیانت از حریم و حقوق اساسی مردم نیز در حقیقت باید در چارچوب خدمتگزاری به مردم تعریف شود و الا همین عناوین انسانی نیز به ابزاری برای تحمیل مدیریت های غیر مردمی و بی عدالتی و تبعیض به جامعه تبدیل خواهد شد .

– نقش مدیریت در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مهم و تعیین کننده و بی‌بدیل است.

– روشن است که مدیریت تمام ابعاد وجودی فرد و جامعه را در بر می گیرد.

– بدون مدیریت صحیح و هدفمند هیچ آرمان و هدفی قابل تحقق نیست.

– مدیریت از خود انسانها شروع می شود و به جامعه سرایت می کند.

– مدیران صالح و اصلاح‌گران حقیقی و خدمتگزاران واقعی ابتدا در مدیریت ابعاد وجودی خودشان موفق بوده اند و سپس در جامعه کار مثبتی انجام داده‌اند.

– اگر کسانی بر تمایلات و اراده و خواسته های خود مدیریت نداشته باشند و در برابر شیطان زانو بزنند چگونه می توانند جامعه را به سعادت برسانند.

– این افراد چگونه می توانند از حریم جامعه در برابر شیطان و شیطانیان صیانت کنند.

– رمز و راز و راه تحقق آرمانهای الهی و انسانی ، اصلاح مدیریت ها و استقرار مدیریت های مردمی و الهی است.

– قبلاً برخی از ویژگی های مدیران مردمی و الهی و همچنین غیر مردمی را بیان کرده ام.

– مدیران الهی همواره به دنبال گسترش توحید و آزادی و عدالت ، بسط آگاهی و کمال جویی مردم و گسترش الفت و مهربانی بین مردمند.

– پایه رابطه آنان با مردم بر اساس عشق و محبت و کمال جویی است و از همین رو در فرهنگ ما از واژه ولایت و امامت به جای حکمرانی و حکومت استفاده شده است.

– برنامه های آنان در راستای اقتدار ، عزّت ، کرامت و رفاه مردم ، عدالت طلبی و مشارکت جویی و وحدت مردم و توسعه آزادی های مردم است.

– برای آنان افزایش افق مطالبات و آرمانهای مردمی یک فرصت و البته یک هدف و وظیفه است.

– صیانت از منافع عمومی مردم ، رفع تبعیض و کاهش انواع فاصله و از جمله فاصله طبقاتی و تداوم پیشرفت و تعالی جامعه ، تکلیفی مستمر و الهی است.

– در نقطه مقابل؛ مدیریت های غیر مردمی در مسیر عکس حرکت می کنند.

– بستر استقرار ونتیجه طبیعی مدیریت های غیرمردمی، شرک، تبعیض، ظلم و محدود کردن آگاهی، کاهش سطح مطالبات و افق آرمانی مردم است.

– در مدیریت های غیر مردمی تشدید تفرقه و نزاع ، کنار گذاشتن مردم از امور اساسی و توسعه درّه های عمیق فاصله طبقاتی ، هم اصل و هم نتیجه است.

– در این مدیریت ها ، انواع فشارهای گسترده سیاسی و اقتصادی به مردم ، محدود کردن آزادی های مردم و بر باد دادن منافع عمومی و ملّی و به چالش افتادن پیشرفت حقیقی جامعه، کاملا مشهود است.

عزیزان من ؛

– امروز و در جمع شما مردم عزیز به دو ویژگی دیگر از این مدیریت ها اشاره می کنم.

– ابتدا به مدیریت های غیر مردمی می پردازم که در نقطه مقابل امامت و ولایت قرار دارد.

ویژگی ۱- توسعه بد بینی ، اختلاف ، کینه ورزی و دشمنی بین مردم

– اساس کار شیطان بسط اختلاف ، عداوت و دشمنی بین مردم است.

– تمام اعمال زشت و ضد بشری در سایه ایجاد و تعمیق اختلاف ، کینه و عداوت بین انسانها اتفاق افتاده و توجیه شده است.

– رمز و راز سقوط انسانها و انسانیت ، ملّت ها و جوامع و تمدن ها به وجود اختلاف ، بدبینی و عداوت و دشمنی بین آنها بر می گردد.

– وقتی بدبینی و عداوت و کینه آمد ، چشم ها ، گوش ها و قلب ها درست کار نمی کنند و از دیدن و دریافت حقیقت ناتوان می شوند.

– عقل ها از توازن دور می شوند و قوای انسانی از اختیار انسان خارج شده و تحت سلطه شیطان قرار می گیرد.

– هزاران حجاب در برابر چشم و گوش و قلب قرار می گیرد.

– چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد

– مدیران غیر مردمی به دنبال سیطره ، حکمرانی و تسلط بر مردمند ، بنابراین از اختلاف و کینه و بدبینی بین مردم استقبال و آن را ترویج می‌کنند.

– یک نگاه به وضع جهان بیندازید.

– مستکبران و شیطانیان چگونه بین ملّت‌ها و حتی درون ملّت‌ها بدبینی و کینه و عداوت ایجاد می کنند.

– اگر دستشان برسد بین برادران و حتی زن ها و شوهرانشان هم همین کار را می کنند.

– این ها فضای جامعه را مملو از بدبینی و بی اعتمادی ، بد اخلاقی ، تهمت و افترا می کنند.

– اصولاً نتیجه مدیریت های غیر مردمی نمی تواند جز تفرقه ، کینه ، دشمنی و سوءظن باشد.

– برتری جویی ، به سلطه کشیدن مردم و بهره کشی از آنان جز با اختلاف افکنی و کینه ورزی بین مردم ، که به ضعف مردم منجر می‌شود ، قابل تحقق نیست.

– اصولا مدیریت های غیر مردمی دستاوردی جز این هم نخواهد داشت.

– امروز پایه اصلی سلطه امپراتوری صهیونیسم و دولت متجاوز آمریکا بر ایجاد اختلاف ، کینه ورزی و دشمنی بین ملّت ها استوار است.

– اوضاع منطقه را ببینید.

– اگر با فریب و تبلیغات شیطانی ، این همه بدبینی و کینه و عداوت بین مردم منطقه و مسلمانان ایجاد نمی کردند آیا شاهد این جنگ های خونین بودیم؟

– کسی که بی شرمانه در مقاب

ل دوربین ها سر کودکی بیگناه را می برد و یا خانه ها و شهر ها را تخریب می کند ، به لحاظ انسانی به کجا رسیده است؟

– چه کسانی و چرا این جنایات هولناک را مرتکب می شوند؟

– به چه دلیل ثروت سرشار نفت به جای رفاه مردم و دفاع از مظلومینِ فلسطینی و دیگر ملّت ها ، با غفلت از دشمنان ، خرج خود‌خواهی ها و عصبیت ها و جنگ داخلی بین مردم منطقه شده است.

– چرا باید ثروت ملّت‌ها صرف استهلاک انرژی انقلابیون و جریان مقاومت گردد.

– آیا به راستی این اوضاع جز به نمایندگی از سلطه گران و استعمارگران و در یک کلام شیطان و توسط مدیریت های غیر مردمی و غیر الهی طراحی و اجرا می شود؟

– معلوم است که دشمنان ، مدّت های طولانی رخنه کرده اند ، برنامه‌ریزی و زهر پاشی و تبلیغ نموده ، دروغ های بزرگ را تکرار کرده و عصبیت ها را انباشته و تحریک کرده اند تا کار به اینجا رسیده است.

– سوریه و عراق و یمن و افغانستان برای منافع چه کسانی ویرانه و مردم مظلوم آنها به خاک و خون کشیده می شوند؟

– کاملاً آشکار است که تنها راه برای در هم شکستن قدرت ملّت ها توسط استعمارگران ، صهیونیست ها و دولت مستکبر آمریکا ، همین برافروختن آتش کینه ، عصبیّت و دشمنی بین ملّت ها ست.

– اگر کینه ورزی ها و دشمنی ها نباشد ، امکان حیات اقتصادی مستکبران از بین می رود.

– اگر دشمنی و عداوت نباشد آیا بازاری برای خرید صدها میلیارد دلار اسلحه ساخت مستکبران و حمله به ملّت های مظلوم وجود خواهد داشت.

– اگر دشمنی و کینه نباشد آیا شهر ها و زیر ساخت ها نابود می شود تا برای بازسازی آنها مجدد دست نیاز ملّت ها به سوی مستکبران دراز شود؟

– معلوم است که مدیریت های غیر مردمی بر فاصله ناشی از دشمنی بین مردم و یا ملّت ها استوار می شوند و هرچه دشمنی بیشتر باشد آنها در امنیت بیشتری حکمرانی و چپاولگری خواهند داشت.

ویژگی ۲- توسعه فرد گرایی ، بخل و خودبینی در جامعه

– مدیریت های غیر مردمی خودخواه ترین و بخیل ترین هستند . همه چیز را برای خودشان می خواهند و حاضرند همه چیز را برای خودشان و خواستها و منافع حقیرشان قربانی کنند.

– طبیعی است که این مدیریت ها جز در سایه بسط خودخواهی و بخل و خودبینی در جامعه نمی توانند استمرار پیدا کنند.

– اگر خدای نکرده هر کس فقط به فکر خودش باشد و نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد ، یا اینکه از یاری به دیگران بخل بورزد و از غم و شادی دیگران تاثیری نپذیرد چه خواهد شد؟

– در این صورت وحدت و قدرتی حاصل نمی شود که در برابر زیاده خواهی ، ظلم و تبعیض ، ناکارآمدی و نابخردی مدیریت‌های غیرِ مردمی قد علم کند و مانع از تجاوزات و سلطه گری آن ها شود.

– برای استحکام مدیریت‌های غیر‌مردمی‌، مردم هرچه فرد‌گراتر‌، خودخواه تر ، بخیل تر و بی تفاوت تر باشند شرایط مطلوب تر است.

– بهترین شرایط برای مدیریت های غیر مردمی آن است که هرکس فقط و فقط به فکر خودش باشد و تمام توان خود را فقط صرف تامین خواستهای شخصی خودش کند.

– از دید این مدیریت ها ، مردم نباید کاری به کار دیگران و همچنین امور مهم اجتماعی داشته باشند.

– مدیریت های غیر مردمی در برنامه ریزی ها و تصمیمات خود نمی توانند منافع، آینده، سرمایه، قدرت و حیثیت خود را نادیده بگیرند.

– کار را به جایی می رسانند که زمینه همدلی و کار جمعی و هم افزا را از بین می برند و هر نوع همکاری و مشارکت سازنده را منفی جلوه می دهند.

– جامعه ای که در آن هرکس فقط به فکر خود و منافع خویش باشد شانس ماندگاری ندارد و اضمحلال آن قابل پیش بینی است.

– اما در مدیریت های الهی جهت کار کاملاً عکس این است.

– در اینجا اجازه دهید به دو ویژگی مدیریت های مردمی اشاره کنم.

ویژگی ۱- بسط همدلی ، وحدت ، اعتماد و مهربانی بین مردم

– مدیران الهی و مردمی عاشق مردم و ارزش های الهی و انسانی هستند.

– احساس مسئولیت اجتماعی آنان برآمده از همین عشق و مهربانی است.

– آنان به دنبال استقرار ارزش های الهی ، عزّت انسانها ، توحید و عدالت و آزادی هستند و این جز با وحدت ، همدلی ، حضور و مشارکت فعال آحاد مردم امکان پذیر نیست.

– هر مقدار مردم متحد تر ، مهربان تر ، همدل تر و فعال تر باشند ، زمینه برای تحقق آرمانهای الهی و انسانی مهیاتر است.

– مدیران الهی و مردمی خود عاشق مردمند و گسترش مهربانی ، همدلی و وحدت بین مردم را وظیفه خود می دانند.

– اصولاً پایگاه و پایه مدیریت های مردمی وحدت ، مهربانی و همدلی مردم است و این مدیریت ها محصولی جز این ندارند.

ویژگی ۲- بسط فرهنگ ایثارگری و فداکاری

– ایثارگری رمز و راز و تنها راه کمال انسانی و حل مشکلات جامعه انسانی است.

– تحقق هر ارزش و کمالی مستلزم ایثار و از خودگذشتگی است.

– جامعه بر اساس تحمل یکدیگر توسط آحاد مردم ، تکیه بر نقاط قوت و نادیده گرفتن ضعف ها و بدی ها شکل می گیرد و این از بهترین جلوه های ایثارگری است.

– تمام نقاط برجسته تاریخ انسان و ارزش های ماندگار جامعه بشری برآمده از ایثارگری و مرهون

آن است.

– اصولاً راه کمال انسانی از مسیر خدمت به دیگران و عبور از خواست خود برای تحقق نیازها و رفاه و عزّت دیگران می گذرد و این همان ایثارگری است.

– عید قربان عید بزرگ خدا و عید عبودیت و ایثار و فداکاری است.

– مادری اوج تجلی ایثار است . مادر همه وجودش را برای فرزندش فدا می کند و از آسایش و لذت خود برای آسایش و لذت او می گذرد.

– رمز این ایثارگری بزرگ و درخشان در عشق مادری است که تجلی عشق خداوند به انسانها است.

– انسانهایی که عاشق دیگر انسانها هستند از منافع و لذایذ خود برای عزّت ، رفاه و کمال دیگران عبور می کنند و البته این خود بالاترین لذت و منفعت است.

– پیامبر عزیز ما حضرت محمد مصطفی (ص) رحمه للعالمین بود . همه وجودش عشق به مردم بود و در تمام زندگی اش برای مردم و هدایت آنان چون شمع می سوخت و فداکاری می کرد.

– مدیریت های مردمی و الهی نماد عشق به مردم و ایثارگری اند و دائماً همین فرهنگ را در جامعه گسترش می دهند. تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم می کنند.

– رمز ماندگاری و اعتلای یک جامعه و تحقق اهداف و آرمانهایش ، عشق و علاقه عمومی مردم به یکدیگر و رواج روحیه ایثارگری است.

– به یک تعبیر ، مدیریت های مردمی و الهی به دنبال ساختن جهانی انسانی و انسانی جهانی اند.

– همه انبیاء و اولیاء و صالحان در راه ساختن این جهان و این انسان تلاش و فداکاری کرده اند.

– جهان انسانی یعنی جهانی که پر از توحید ، آزادی ، عدالت ، انصاف ، عشق ، عزّت ، کرامت ، رفاه ، امنیت و دوستی برای همگان باشد.

– انسان جهانی یعنی انسانی که رابطه خود با دیگران را به جای خود‌برتر‌بینی ، خودخواهی ، کینه و عداوت ، با عشق ، محبت ، احترام و فداکاری تنظیم می کند.

– تصور کنید دنیایی را که در آن همه انسانها به یکدیگر عشق بورزند و برای خدمت به دیگران مسابقه بدهند.

– زندگی در چنین دنیایی چقدر زیبا و دوست داشتنی خواهد بود و آیا در چنین جامعه‌ای فقر ، ظلم ، دشمنی و فسادی وجود خواهد داشت؟

– آیا کسی از غم و غصه و نا امیدی رنج خواهد بُرد؟

– همه انبیاء و صالحان آمده اند تا جهان انسانی و انسان جهانی بسازند.

– عید قربان و عید غدیر و دین و فرهنگ و مدیریت همه برای رسیدن و برپایی این حقیقت هستند.

– این آرمان نقطه مقابل خواست و اراده شیاطین و مستکبران است.

– آنان با همه توان در تلاشند از شکل گیری و برآمدن انسان جهانی و در نتیجه جهانِ انسانی ممانعت کنند.

– آنان با فریب کاری ، دروغ ، فشار ، جنگ و کینه و البته با ساختن و عمومی کردن انسان بی‌هویت ، فردگرا ، خودخواه و برتری جو می‌خواهند انسان ساقط شده از مسیر کمال را به عنوان انسان جهانی معرفی کنند.

– آنان می خواهند با حاکمیت انحصاری خود ، جهان تحت ستم و انسانهای سرکوب شده و در خود فرو رفته و حکومت های وابسته ، ضعیف و فاسد را جایگزین جهان انسانی کنند.

عزیزان من ؛

– اجازه دهید بشارت دهم.

– علیرغم تلاش و دست و پا زدن شیاطین و مستکبران برای جلوگیری از تحقق انسان جهانی و جهان انسانی حقیقی ، امروز ملّت ها به سرعت به سوی این آرمان در حرکتند.

– ماهیت شیاطین و فرهنگ شیطانی و تجلی کامل آنان یعنی مستکبران به سرعت افشا می شوند ، مرزهای کاذب بین انسانها و ملّت ها برداشته می شود ، میلیاردها دل به هم پیوند می خورد و فلسفۀ دو عید آسمانی قربان و غدیر در حال جاری شدن در عالم انسانی است.

– به لطف خدا توجه عمومی ملّت ها به حق ، عدالت ، آزادی ، کرامت و کمال انسانی و ضرورت ساختن جهانی انسانی به سرعت در حال گسترش است و اراده ها در این مسیر هم راستا می شود.

– حقیقت انسانی که همان فطرت الهی است در حال شکوفا شدن است و دل ها به سوی نقطه نهایی کمال انسان یعنی انسان کامل شیدا و روانه می شود.

– روز تحقق آرمان انبیاء نزدیک است و به فضل الهی همه بشریت نجات خواهند یافت.

– به فضل الهی همگان همدل و متّحد و دست در دست هم جهان انسانی را برپا خواهند کرد.

– مستکبران رفتنی اند و دست و پا زدن های آنها ، آنان را بیش از پیش در باتلاق خود ساخته فرو خواهد برد.

– آنان در جهان آینده جایی نخواهند داشت و آرزوی خود برای نابودی حقیقت را به گور خواهند برد.

– آینده از آن ملّت هاست و روز پیروزی نهایی و طلوع خورشید بهارِ انسانها نزدیک است.

– همانگونه که در شعر فاخر منسوب به مختومقلی فراغی شاعر محبوب ترکمن و پر افتخار ایران زمین بشارت داده شده است امام مهدی(عج) از زمین و حضرت مسیح(ع) از آسمان می آیند و امور عالم را اصلاح و عدل و داد را بر پا می کنند.

– از همه عزیزانی که دعوت کردند و برای برگزاری این مراسم تلاش کردند سپاسگزارم . از هیئت امنا محترم و امام جماعت محترم مسجد‌، بسیج عزیز و مدیران محلی تشکر می کنم.

خدایا ؛

– این دو عید بزرگ را بر ملّت ما و همه بشریت مبارک گردان.

– امام عالم و حاکم اصلی ، عاشق مردم و عدالت گستر حقیقی را برسان.

– او را با خواست مردم و به دست ملّت ها حاکم کن.

– به واسطه ا

و همه زیبایی‌های انسانی را حاکم و زشتی ها را زائل کن.

– ملّت ایران را همچنان پیشگام این فرایند الهی قرار بده و به قلّه عزّت و پیشرفت برسان .

– بدخواهان ملّت ایران و دیگر ملّت ها را منکوب کن.

– جوانان ما راحفظ و مشکلات آنان را برطرف فرما.

– رهبری‌گرانقدر انقلاب در سایه عنایات امام عصر(عج)‌مویّد و محفوظ بدار.

سر بلند و عزیز باشید


لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=25209

برچسب ها:
, , ,

دیدگاه شما

معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.