تاریخ ارسال : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت : ۱۷:۱۶ 9 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

ای آنکه بر جمیعِ عاشقان نظاره گری؛ تو بابُ الحوائجی

 به گزارش شلمچه نیوز،   استاد محمدرضا جعفری بمناسبت تاسوعا و شهادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام  شعری را سرودند که تقدیم به همه عزاداران حسینی می شود:

لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=26875

برچسب ها:
, , ,


  • ماندنی ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۲:۵۷ - پاسخ دادن

    شعری فوق العاده را از استاد گذاشته ا ید در سایت

    در میان کسانى که ابا عبد الله علیه السلام خود را به بالین آنها رسانید،هیچ کس وضعى دلخراش‏تر و جانسوزتر از برادرش ابو الفضل العباس براى او نداشت،برادرى که حسین علیه السلام خیلى او را دوست می ‏دارد و یادگار شجاعت پدرش امیر المؤمنین است.
    در جایى نوشته ‏اند ابا عبد الله علیه السلام به او گفت:برادرم‏«بنفسى انت‏»عباس جانم!جان من به قربان تو.این خیلى مهم است.عباس در حدود بیست و سه سال از ابا عبد الله علیه السلام کوچکتر بود(ابا عبد الله ۵۷ سال داشتند و عباس یک مرد جوان ۳۴ ساله بود).ابا عبد الله به منزله پدر ابا الفضل از نظر سنى و تربیتى به شمار می ‏رفت،آنوقت‏به او می ‏گوید: برادر جان!«بنفسى انت‏»اى جان من به قربان تو!

  • نیک اندیش شیرازی ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۲:۵۹ - پاسخ دادن

    لا تدعونى ویک ام البنین
    تذکرینى بلیوث العرین
    کانت‏بنون لى ادعى بهم
    و الیوم اصبحت و لا من بنین

  • محمد ل ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۴۲ - پاسخ دادن

    خیلی شعر زیبائی است
    بهترین راه توسل به آن حضرت، زیارتی است که در «کامل الزیاره» ص ۲۵۶ باب ۸۵ آمده است و شیخ عباس قمی آن زیارت را در مفاتیح‌الجنان در فصل هفتم در باب زیارت امام حسین(ع)، ص ۷۱۴، یک مجلدی آورده است.

    راه دیگر توسل به آن حضرت این است که روز جمعه پس از نماز ۱۳۳ بار بگویی: (یا کاشفَ الکرب عَن وجه الحسین! اکشف کربی بحق اخیک الحسین )؛ عدد ۱۳۳، عدد حروف کلمه عباس به حساب حروف ابجد است.

  • سلیم ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۴۴ - پاسخ دادن

    ای که نامت مَشک‏ های تشنه را بی‏ تاب‏ تر می‏ کند

    و خیمه‏ های عطش ،

    پایمردی‏ ات را قرن‏ هاست به ستایش نشسته ‏اند !

    و دست‌هایت ،

    برکت عشق را در سفره‌های عاشقان می‌نهند …

  • لهراسب ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۴۵ - پاسخ دادن

    خدایا در دو راهی زندگیم تابلوی راهت را محکم قرار بده

    نکند بانسیمی راهم کج شود

  • شمس نظری ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۵۰ - پاسخ دادن

    حضرت حجه الاسلام و المسلمین ((آقاى حاج سیّدمحمد تقى حشمت الواعظین طباطبائى قمى )) داستانى را از ((آیت الله العظمى مرعشى نجفى قدس سره )) اینچنین نقل فرمود:
    یکى از علماى نجف اشرف ، که مدّتى در قم آمده بود، براى من چنین نقل کرد که : من مشکلى داشتم به مسجد جمکران رفتم درد دل خود را به محضر ((حضرت بقیه الله حجهّبن الحسن العسکرى امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف )) عرضه داشتم و از وى خواستم که نزد خدا شفاعت کند تا مشکلم حل شود.
    براى همین منظور بکرّات به مسجد جمکران رفتم ولى نتیجه اى ندیدم . روزى هنگام نماز دلم شکست و عرضکردم : مولاجان ، آیا جایز است که در محضر شما و در منزل شما باشم و به دیگرى متوسل شوم ؟ شما امام من مى باشید، آیا زشت نیست با وجود امام حتّى به ((علمدار کربلا قمربنى هاشم (ع ))) متوسل شوم و او را نزد خدا شفیع قرار دهم ؟!
    از شدت تاثر بین خواب و بیدارى قرار گرفته بودم . ناگهان با چهره نورانى قطب عالم امکان ((حضرت حجّت بن الحسن العسکرى عجل الله تعالى فرجه الشریف )) مواجه شدم .
    بدون تامل به حضرتش سلام کردم .
    حضرت با محبت و بزرگوارى جوابم را دادند و فرمودند: ((نه تنها زشت نیست و نه تنها ناراحت نمى شوم به علمدار کربلا متوّسل شوى ، بلکه شما را راهنمائى هم مى کنم که به حضرتش چه بگویى .
    چون خواستى از ((حضرت ابوالفضل (ع ))) حاجت بخواهى ، این چنین بگو: ((یا اباالغوث ادرکنى )) اى آقا پناهم بده .

  • م ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۵۲ - پاسخ دادن

    یا اباالغوث هممون کم آوردیم.. مریضمون یه بچه ۱۶ سالس تو کماست..دکترا جوابش کردن. به حق و حرمت تمام خوبای در خونت تنها امیدمونو ناامید نکن.. تنها امیدم اینجا بود…ناامیدمون نکن.. این بچه رو به پدر و مادرش ببخش ..

  • ناصر ۱۳۹۵-۰۷-۲۰ - ۲۳:۵۲ - پاسخ دادن

    من دو ماه نمازنخوندم خیلی مشگل داشتم بلطف اربابم ابوالفضل عیدکربلابودم ازوقتی برگشتم سعادت اینوپیداکردم هرروزصبح قبل ازسرکاررفتنم زیارت عاشوراودعای علقمه میخونم امیدوارم همتونوبطلبه زاءرش بشین التماس دعا

  • ایمانی ۱۳۹۵-۰۷-۲۱ - ۱۲:۱۹ - پاسخ دادن

    سلام بر شهدای کربلا

  • دیدگاه شما

    معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.