تاریخ ارسال : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت : ۱۴:۱۱ 8 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

به عشقِ حسین می شود تا خُدا رفت و آدم شد …

به گزارش شلمچه نیوز، شعری از استاد محمدرضا جعفری شاعر ارزشی کشورمان در رثایِ سالار شهیدان آقا امام حسین علیه السلام را می خوانید:

به عشقِ حسین

می شود تا خُدا رفت و آدم شد 

می شود با عنایت و بذل و الطافش

در میانِ تمامِ عالمیان ، معظّم شد  !

 

بیا ببین ای نگارِ پنجره ها

که چگونه در عرشِ کبریا

جبرئیلِ امین

به روضه یِ حسین ، مُعطّر شده ست  !

و بیا ببین که چگونه عالمی

در اوج و کهکشان

به احترامِ نامِ بلندِ حسین ، منوّر شده ست  !

                 

بیا ببین ، ای سُلاله یِ آدابِ رنگ رنگ

بیا ببین ، ای مُرادِ سبز و طلُوعِ صبحِ قشنگ

بیا ببین ، ای نوایِ آهسته و بی خبر

بیا ببین ، ای چهره یِ دلگشایِ دُعایِ سحر ؛

که چگونه ایلِ بی انتهایِ جهان

با جمیعِ مرسلین

در برابرِ نامِ مقدّسِ حسین

                             زانو زده اند  …


لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=26407

برچسب ها:
, ,


  • استواری ۱۳۹۵-۰۷-۱۲ - ۱۷:۲۲ - پاسخ دادن

    سلام بر استاد گرامی جناب جعفری

    السلام وعلیک یا اباعبدالله

    ایّام سوگواری وعزاداری سیّدالشهدا حضرت حسین علیه السلام رامحضر آقا امام زمان عجل الله تعالی وهمه ی مشتقان وعاشقان کربلا تعزیّت وتسلیّت عرض می نمایم.

    همواره از ترنم واژگان بدیع و دلنشین به قلم توانای شما مستفیض وبهرمندم

    توفیق جنابعالی را از درگاه خدواند متعال خواهانم

  • نیازی لاجوردی ۱۳۹۵-۰۷-۱۲ - ۱۷:۲۲ - پاسخ دادن

    السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

  • منور ادیبی ۱۳۹۵-۰۷-۱۲ - ۱۷:۲۵ - پاسخ دادن

    هزار هزار هزار آفرین به این شاعر عزیز و سردار و رزمنده اسلام

    بنده می خواهم ایشان را با نقل یک روایت بشارت بدهم :

    ابوعماره روایت کرده است که امام صادق (ع) به من فرمود: اى اباعماره! درباره حسین بن على (ع) شعرى براى من بخوان! من شعر خواندم و آن حضرت گریه کرد، باز شعرى خواندم و حضرت باز گریست، به خدا سوگند من پیوسته شعر مى خواندم و حضرت گریه مى کرد تا آنکه صداى گریه از اندرون خانه حضرت بلند شد، حضرت به من فرمود: اى اباعماره! هر کس در مرثیه حسین بن على (ع) شعرى بخواند و پنجاه نفر را بگریاند، بهشت از آن اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین علیه السلام شعرى بخواند و چهل نفر را بگریاند، بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى را بخواند و سى تن را بگریاند، پس بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى را بخواند و بیست تن را بگریاند، بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى بخواند و ده تن را بگریاند، بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى بخواند و یک نفر را بگریاند بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى بسراید و خود بگرید، بهشت براى اوست؛ و هر کس در مرثیه حسین (ع) شعرى بخواند و خود را گریان نشان دهد، بهشت براى اوست».

  • ن م ۱۳۹۵-۰۷-۱۲ - ۱۷:۲۶ - پاسخ دادن

    صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

  • مقامی ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ - ۰۱:۵۳ - پاسخ دادن

    تا به حال به خود گفته اید که چقدر سومین امام خود امام حسین (ع) و فرزند حضرت علی و فاطمه را می شناسید ؟ فرزندی که بسیار در چشم پیامبر قابل احترام بود و همیشه لطف بسیاری به او می کرد . امام حسین (ع) برای زنده کردن نام اسلام و جاویدان کردن نام آن خود و فرزندان خود را فدا کرد

  • تهینه ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ - ۰۱:۵۴ - پاسخ دادن

    شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید ، دید امام مشغول نماز است . گفت کمی صبر می کنم تا نمازش تمام شود . شخص می گوید : دیدم بعد از نماز دستان مبارک را به حالت قنوت رو به آسمان بلند کرد و فرمود : خدایا ، من و برادران من و زیارت کنندگان قبر جدم حسین (ع) را بیامرز . ای کسانی که به زیارت امام حسین (ع) رفته اید ( حتی با یک سلام ) ، قدر خودتان را بدانید .چرا که امام صادق (ع) دعاگوی شما است .

  • غلام ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ - ۰۱:۵۴ - پاسخ دادن

    راوی می گوید : شخصی که تازه مرحوم شده بود به خوابم آمد . دیدم اصلا حالت خوبی ندارد . دوباره بعد از گذشت چند شب او را در خواب دیدم . در جایی بود که مانند باغ و بستان بود ، به او گفتم که چطور شد که این قدر حال و روزت تغییر کرد ؟ گفت : پیرزنی را به تازگی در این قبرستان دفن کرده اند . از همان موقع است که امام حسین (ع) هرشب به آن پیرزن سر می زند و به این دلیل باقی اهل قبور این قبرستان هم شفاعت شده اند . پرسیدم ان پیر زن کیست ؟ گفت از بستگان یکی از آهنگرهای شهر است .
    صبح شد به بازار آهنگرها رفتم دیدم مغازه ای بسته است . پرسیدم چرا ؟ دیگران گفتند : چون همسرش به تازگی فوت کرده است . در مجلس عزای آن زن حضور پیدا کردم و بعد از اتمام مجلس عزا نزد شوهرش رفتم . پرسیدم آقا آیا همسر شما رابطه ای با اهل بیت (ع) داشته ؟ گفت نه . پرسیدم آیا از سادات بوده ؟ گفت نه . مرد ناراحت شد و گفت : شما با همسر من چکار دارید ؟ موضوع را برایش تعریف کردم و آن مرد گفت : آری همسر من یک اخلاق خوب داشت که هر روز صبح بعد از نماز رو به سوی کربلا می کرد و می گفت : السلام علیک یا ابا عبدالله .

    پس توجه کنید که ذره ای معرفت نشان دادن به اهل بیت (ع) دریای محبت و معرفت آنان را برمی انگیزاند . امیدوارم این مطلب رو به خوبی درک کرده باشیم و از این پس با معرفتی بیش از پیش به آنان سلام دهیم .

  • مهدی ع ۱۳۹۵-۰۷-۱۴ - ۰۱:۵۷ - پاسخ دادن

    سلام
    درود خداوند بر جناب جعفری عزیز
    زیبا سروده تان زیبا بر دل نشست
    امید که مورد عنایت سید و سالار شهیدان قرار گیرد

  • دیدگاه شما

    معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.