تاریخ ارسال : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت : ۲۱:۰۷ 7 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

حضرات مداح و منبری..!!

 

شلمچه یوز- محمرضا سابقی؛ خداوند بر ثروتمندان واجب کرده است تا از اموالشان به اندازه کفایت فقیران هزینه کنند. اگر نیازمندان گرسنه یا عریان باشند، به سبب منع ثروتمندان است و خداوند از آنها در روز قیامت حساب می کشد و آنان را مجازات می کند.”
و این دستور واجب الهی که از عمق وجود امام عدالت بیان می شود حتی بر ثروتمندان جامعه ما که روزی حجره و بازارشان مامن و پناهگاه محرومین بود هم بی اثر شده؛…
….حضرات مداح و منبری..!
… از شخصیتِ یزیدِ شراب خوارِ، بی بته یِ، زناکارِ، زن بازِ، خداناباورِ، همجنسبازِ، میمون بازِ، لاابالیِ، تارک صلاتِ، رقاصِ، سگ بازِ، فاسقِ، دائم الخمرِ، عیاشِ، خروس بازِ، مطربِ، مغنیِ، ناصبیِ، تندخویِ، بدعنق بسیار گفتید!
لطفا کمی از زندگی مقدس۵۷ ساله ی حضرت سید الشهدا و کار و بار کشاورزی اش و نحو اداره ی زندگی اهل و عیالش و مقداری از ویژگی های شخصیتی بروز داده شده در  ۱۵۴ روز طول سفر ایشان از مدینه تا کربلا بگویید.
از شمر بن ذی الجوشنِ شکم چرانِ، عبدالبطنِ، حسودِ ، جاه طلبِ، شقاوت پیشه ای که سرحضرتش را با دوازده ضربه از قفا برید و  قصد تاراج و ورود به خیمه های زنان و اهل بیت عصمت و طهارت را کرد گفتید!
لطفا کمی از شمر بن ذی الجوشن، سرباز سپاه علی بن ابیطالب بگویید که در در جنگ صفّین، آن حضرت را یاری کرده و در مبارزه با اَدهم بن مُحرِز باهِلی (از سپاه شام)، صورتش به شدت مجروح گشته و جانباز شده است. از شمری بگویید که بعد از شهادت حضرت علی‏(ع)، او را در رکاب امام مجتبی(ع) و در برابر معاویه می‏بینیم و بیفزایید که شمر ۲۸بار با پای پیاده به سفر حج رفته است! و جزو برترین اصحاب نیایش و دعا بوده است!
و به طور خلاصه
دلیل آتش گرفتن خیمه ها را گفتید!
لطفا کمی از علت آتش اشتیاقی که در دل اصحاب حضرتش ایجاد شده بود بگویید!
بی وفایی مردم کوفه را گفتید!
لطفا از آن عده وفادار که به شوق کمک به حضرتش از کوفه گریختند و در راه کربلا به شهادت رسیدند بگویید!
از رشادت بنی اسد و کمک به دفن شهدا گفتید!
از مجالسی که یزید در سوگ حضرتش در دمشق برپا کرد تا گناه را به گردن عبیدالله بن زیاد بیندازد، بگویید!
از شفا گرفتن نابینایان بسیار گفتید راه شفای کوری عقل را در دستگاه حضرتش نشان بدهید!
از شفا گرفتن ناشنوایان بسیار گفتید راه شفای ناشنوایی در برابر سخن حق را بیاموزید!
از شکم پر از حرام سپاهیان که مانع تاثیر گذاری سخنان امام بر روی آنها بود بسیار گفتید!
لطفا کمی از ساختار های اقتصادی در جامعه ی آن زمان و ساز و کار حرام خور شدن جامعه ی به ظاهر مسلمان بگویید!
مردم خسته شدند از اینهمه حرفهای تکراری و داستانهای کلیشه ای که بافته های صدر الواعظین است!.
  اینهمه از کنش های سپاهیان عمر سعد گفتید! کمی از واکنش های سپاهیان حضرتش بگویید!
در مجالس عزایی که متعلق به سید الشهدا است، متاسفانه بیشتر یزید را شناختیم!
……..!!!!!
و اما بعد: ای  منبری های سخنور و مداحان ماه محرم:
*کمی “”حسینی””باشیم/ راه امام حسین(ع) و انقلابیون از میان مردم می گذرد…
….
>تجمع عظیم ایثارگران برای ایجاد عدالت
>خودسوزی همسر جانباز برای رفع تبعیض
>کارگران معدن آق دره شلاق می خورند
>خودسوزی کارگر شهرداری شادگان
>11 میلیون نفر حاشیه نشین
>3/5میلیون نفر بیکار
>1/5میلیون نفر معتاد
>12میلیون نفر زیر خط فقر
>اعتراضات کارگران هپکو و آذرآب اراک و بازنشستگان و معلمان و… به عدم دریافت حقوق های خود
>مال باختگان کاسپین، ثامن و…
>کولبری ادامه دارد…
>کوخ نشینی…
«»«»««»«»«»«»
“خدا را خدا را؛ درباره طبقه پایین اجتماع؛ یعنی بینوایان و نیازمندان و تیره روزان و زمین گیر شدگانی که هیچ چاره ای ندارند…”
نه؛ دیگر حتی این فریادهای جانسوز امام المستضعفین حضرت علی(علیه السلام).. بر شکم های برآمده از حرام ، و دستوردهندگان مانور تجمل از تریبون های متفاوت در سمینارها وهمایش ها… و صاحبان طلبکار شده فیش های نجومی! و املاک نجومی سربه فلک کشیده اثر نخواهد گذاشت.
“خداوند بر ثروتمندان واجب کرده است تا از اموالشان به اندازه کفایت فقیران هزینه کنند. اگر نیازمندان گرسنه یا عریان باشند، به سبب منع ثروتمندان است و خداوند از آنها در روز قیامت حساب می کشد و آنان را مجازات می کند.”
و این دستور واجب الهی که از عمق وجود امام عدالت بیان می شود حتی بر ثروتمندان جامعه ما که روزی حجره و بازارشان مامن و پناهگاه محرومین بود هم بی اثر شده؛ و این جماعت هم همدوش مدیران غرب پرست دربند شکم یا در حراجی های میلیاردی یا مشغول سلفی گرفتن با آخرین مدل پورشه خود شده اند و گاهی هم برای تسکین وجدان خفته خود افیونی به اسم “دیوار مهربانی” می سازند.
همین که صاحبان زر و زور و تزویر و نوکسیگان فشار چکمه های خود را بر گلوی مستضعفین کمتر کنند جای بسی شعف است…
حضرت امیر(ع) برای خلخال پای زن یهودی غصه دار می شود، کودکان یتیم را در بازار بر دوش خود می برد، شب ها کیسه به دوش خودش نزد مستضعفین می رود و مانند پدری مهربان از همه درماندگان دلجویی می کند.
اما حقیقتا ما را چه شده است؟ این اخبار و وقایع دهشتناک را روزانه می شنویم و می بینیم اما کَک مان هم نمی گزد! یا شاید خودمان را به کَری و کوری زده ایم تا نبینیم و نشنویم تا نخواهیم عملی هم انجام دهیم.
و هراز گاهی هم که رگ غیرتمان باد می کند ، ناسزایی بخاطر تغییر مکان جشن یک طنز به دولت میدهیم یا از فلان کنسرت ناله می کنیم و

لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=67021

برچسب ها:
, ,


  • احسان ۱۳۹۶-۰۷-۰۶ - ۱۰:۰۴ - پاسخ دادن

    در محله ۱۵ خرداد هم عزاداران با پیتزا پذیرایی می شوند.حای خبر رسیده که در اصفهان هم در یکی از هیات ها مثل تهران پیتزا را به عنوان نذری بین سینه زنان تقسیم می کنند.غذایی که پخت و پز آن سخت و زمان بر است اما چون نذر بوده مردم آن را در روزی که نذر کرده اند ادا می کنند.

    چلوکباب برگ، کوبیده، میگوی سوخاری و کباب ترکی در ظهر عاشورا

    هیاتی در خیابان پاسداران. غذاهای این هیات در طول ۱۰ شب محرم متفاوت است و معمولا از یکی از رستوران های معروف تهران تهیه می شود.یک روز کباب کوبیده،یک روز کباب برگ و البته مشاهده شده که یک روز هم میگو داده اند.با این حال آنها در ظهر عاشورا با کباب ترکی هم از عزاداران پذیرایی کرده اند و به نظر این تبدیل به یک عادت شده است که در روز دهم محرم کباب ترکی می دهند.

    چنجه های معروف در ظهر عاشورا منطقه نیاوران

    یکی از هیات های معروف در منطقه نیاوران ظهر روز عاشورا با یک غذای ویژه از عزاداران حسینی پذیرایی می کند.غذاهای این هیات به اندازه ای هست که به همه عزاداران یک پرس چنجه برسد.نظم در این هیات حرف اول را می زند و جالب اینجاست که به خانه ای نزدیک هیات هم از این عذای نذری داده می شود.

    تجریش،هیات کاشف الکرب و آبگوشت،حسینیه ثارالله و فسنجان

    یکی از قدیمی ترین هیات های تهران در منطقه تجریش است. آنها سالهاست که در کنار کباب کوبیده و قیمه به مردم آبگوشت می دهند.این در حالی است که نزدیک این هیات حسینیه ثارالله قرار دارد که آنها هم با خورشت فسنجان از مردم پذیرایی می کنند.

    لاهیجانی های مقیم تهران و غذای شمالی

    هم وطنان شمالی هم که در هیات جواد الائمه برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند با انواع غذاهای شمالی از عزاداران پذیرایی می کنند.البته در این هیات بیشتر خود لاهیجانی ها حضور دارند و غذاهایی نذری می دهند که باب طبع خودشان است.

    حسینیه سادات عراقی؛چهار راه گلوبندک

    نذری های این حسینیه عجیب نیست و قیمه،قرمه سبزی و …است اما آنچه باعث شده تا این حسینیه در این فهرست قرار بگیرد این است که در این هیات فقط به بانوان نذری می دهند.

    خورشت بادمجان در بهارستان

    هیاتی با قدمت ۵۰ ساله در منطقه بهارستان وجود دارد که بیشتر ورزشکاران و کشتی گیران در این هیات حضور دارند.در این هیات بادمجان هایی سرو می کنند که باعث شده شهرت آن به سراسر ایران برسد.ورزشکارانی مثل عباس جدیدی هر سال سری به این هیات می زنند.
    گوارای وجود!!!!!!!!!!!!!!!!

  • جانباز70% ۱۳۹۶-۰۷-۰۶ - ۱۰:۱۷ - پاسخ دادن

    اینکه از سیره سیدالشهدا و نوع زندگی ایشان در عملکرد ما خصوصا بعضی مجتهدین و س مفتی ها و مسئولان دیده نمی شود ناشی از نادانی و عدم شناخت زندگی اهل بیت است.
    مثل قرانی که در خانه باشد ولی قرائت و فهمیده نشود.
    از برادران شلمچه نیوز و برادر سابقی و همه شما ایثارگران تشکر می کنم.
    تذکرات بجایی فرموده اند.
    خدا پشت و پناه همه باشد و سیدالشهدا شفاعت کننده همه شما

  • جانباز70% ۱۳۹۶-۰۷-۰۶ - ۱۰:۳۰ - پاسخ دادن

    شهید و شهادت در کلام نبی
    نخستین بار کلمه «شهید» را پیامبر اکرم(ص) بر افرادی که در راه خدا کشته می‌شوند اطلاق کرده است. در روایتی می‌خوانیم که آن حضرت به یارانش فرمود:
    جراحکم فی سبیل الله و من قتل منکم فانه شهید:
    جراحاتی که بر شما وارد می‌شود در راه خداست و هر کس از شما کشته شود، شهید است.

    ارزش شهادت
    در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود. چنین است که هر ندایی از رهایی و هر پرچمی از آزادگی در گستره گیتی، مورد هجوم توفان‌‌های زهرآگین اتحادیه جهانی زر و زور و تزویر قرار می‌گیرد.
    در این میان، رسالت همه آنانی که به عدالت، آزادی و رهایی می‌اندیشند و به آرمان بزرگ پیامبران ایمان دارند، آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند.
    درخشان‌ترین و فروزان‌ترین ستاره آسمان فرهنگ رهایی، مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است.
    تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت، از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت؛ زیرا که، «شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست» و هر شهید، مشعلی است که در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می‌درخشد.
    «شهید، زیباترین زخم بر پیکر هستی و «شهادت» زیباترین غزلی است که از لبهای سرخ حقیقت می‌تراود. شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد.
    شهادت مشعلی است که خداوند در جان برگزیدگانش برمی‌افروزد، تا تاریکی از شانه‌های زندگی بگریزد.
    شهید چشمه آتشی است که خرمن ظلم را می‌سوزاند و آب روانی است که بر کویر تشنه عدالت جاری می‌شود. هر شهید سپیده‌ای است که در افق آسمان‌ها طلوع می‌کند و پیام‌آور صبح می‌شود. شهادت شهید به طور یقین بسیار پرارزش‌تر و مؤثرتر از حیات اوست. «شاهد» از اوصاف خداوند است و زمانی که کسی به آن درجه از خلوص برسد که به مقام شهادت نایل آید او مخلوقی است ملحق شده به خالق و عادی است و از «ونفخت فیه من روحی».
    شهادت نه یک مردن، که یک انتخاب است: «ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله. اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون»
    هر کسی را که در راه خدا کشته و شهید شد، مرده نپندارید؛ بلکه او زنده جاوید است ولیکن شما این حقیقت را در نخواهید یافت.
    شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می‌باشد.
    در قرآن کریم، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، وجود دارد. از جمله مسایلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از: زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید.

    شهید و شهادت در روایات
    از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که فرمود:
    ما من قطره احب الی الله عزوجل من قطره دم فی سبیل الله:
    هیچ قطره‌ای در پیشگاه خداوند محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود نیست.
    فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر.
    بالاتر از هر فرد نیکوکاری، نیکوکار دیگری وجود دارد که در راه خدا کشته شود و آنگاه که در راه خدا کشته شد بالاتر از او نیکوکاری وجود ندارد.
    از نوشته‌های محمدرضا سابقی

  • جانباز70% ۱۳۹۶-۰۷-۰۸ - ۱۴:۳۹ - پاسخ دادن

    در ماه محرم!

    #قمه_زنی تعطیل؛
    دیگه قمه زنی #سوسول بازی شده؛

    امسال بیاید به عشق اهل بیت #ذغال گُر گرفته بخوریم؛

    یا به عشقشون #اسید بپاشیم رو صورتمون؛

    یا از روی ساختمون پنج طبقه بپریم پایین؛
    یا بریم تو اتوبان بپریم جلوی ماشینا؛

    قمه زنی دیگه دِمود شده؛

    بیاید به عشق حضرت زینب س #میخ فرو کنیم تو چشم خودمون؛

    بیاید به عشق اهل بیت اسید بخوریم؛

    فرقی هم نداره هاااااا

    با قمه زنی میگفتن شیعه ها #وحشی هستن،
    حالا با این کارا فوووووقش بگن شیعه ها #احمقن؛

    مهم نیّت و هدفه و چیکار به حرف مردم داریم؟
    عشق است حسین ع؛

    و همین کافیه تا ما به عشقش اسید بپاشیم ب صورتمون،

    پس امسال قمه زنی تعطیل؛

    💥..💥..💥……….
    الله اکبر!!

    امام حسین ع رفت که با رفتنش چه نتیجه ای به ما بده؛
    و ما چه نتیجه ای گرفتیم…

    هیهات من الجهاله
    ….
    پناه بر خداوند حکیم از نفهمیدن و عدم شناخت فلسفه؛ و حجت شرعی و دلیل انجام مناسک و احکام عبادی… بازم حاج آقا جان بیست میلیون تومان!! ۲۰۰۰۰۰۰۰ Toman!!.. هم شما .. پس از هفت ۷ دور چرخش به دور کعبه.. سور به جماعت اغنیا بده!!!
    💥💥💥
    هیهات حسینی خیلی معانی والایی دارد.
    💥💥💥

  • Mohsen ۱۳۹۶-۰۷-۰۸ - ۱۵:۵۰ - پاسخ دادن

    🌺… از روضه‌های اباعبدالله باید از اقامه عزا به اقامه حق رسید اگر نه همه چیز روی هواست.

    اینکه گفته می‌شود گریه برای امام حسین اگر به اندازه قطره ای اشک باشد گناهان را محو می‌کند و بهشت را واجب، این کدام گریه است؟ ما می‌گوییم: همه گریه‌ها.
    گریه بر مصیبت‌شان،
    گریه بر شوقشان،
    گریه بر فراقشان،
    گریه بر اسارتشان.
    همه این گریه‌ها هست…..
    اما یک اشک و یک گریه هست که اگر باقی عزاداری‌ها و اشک‌ها به آن وصل شوند، مقبول این حدیث می‌افتند؛
    گریه‌ای که شما را در صف سیدالشهدا نگه دارد…

    گریه‌ای که مصداق «یالیتنا کنا معک» باشد اگر نه داریم در روایات که ملعونین هم برخی برای اباعبدالله گریه کردند. لذا روی گریه‌ای که شما را در این محور نگه ندارد، نمی‌شود زیاد حساب باز کرد.

    🔺سیدالشهدای تابلوی سیاست انقلابی است. برخی فهم از سیدالشهدا را در اقامه عزا نگه داشتند..! به طوری که به اقامه حق نرسد…
    مگر در این مکتب من می‌توانم اقامه حق نکنم؟ می‌فرماید: «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» یعنی بر ظالم خصم کن. نه تنها از ظالم بدت بیاید بلکه از ظالم مطالبه کن، بگو غلط می‌کنی ظلم می‌کنی. ما می‌توانم در جلسه‌ ها و عزاداری هایمان، مظلوم را و ظالم را معرفی نکنیم؟ ظالم زمان کیست؟

    #محمدرضا_سابقی

  • Mohsen ۱۳۹۶-۰۷-۰۸ - ۱۵:۵۴ - پاسخ دادن

    #سلام_بر_حسین
    🌷🌷🌷🌷🌷

    هنگام خوردن آب ….
    نگوییم سلام بر حسین(ع)

    چون او تشنه #ٱب نبود،
    او تشنه #انسانیت و #آزادگی بود.

    این بار هر گاه کسی را بخشیدیم و به او فرصت دوباره دادیم…
    بگوییم سلام بر حسین.

    هر گاه ظلم را دیدیم و سکوت نکردیم…
    بگوییم سلام بر حسین.

    هرگاه درمقابل انحراف دین به دست اشرافیگری قیام کردیم…
    بگوییم سلام بر حسین.

    هرگاه برای #عدالت و استقرار حکومتی اسلامی قدمی گذاشتیم…
    بگوییم یا حسین.

    سلام بر حسین برای همه لحظاتی که در جبهه حق و باطل روزمره‌مان #فارغ از هر #منفعتی طرف #حق را بگیریم!

    سلام بر تو، خون خدا، ببخش که آموختیم فقط برای تشنه به آب بودنت بگرییم….

    #محمدرضا_سابقی
    ….
    @sabeghiiran

  • دکترحمیدمومنی ۱۳۹۶-۰۷-۰۹ - ۲۰:۳۷ - پاسخ دادن

    ⭕️قوم و خویش بازی ممنوع

    🔹حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد.
    حکومتی که وقتی ظرف های عسل از بیت المال یمن رسیده بود، حضرت امیر(ع) خواست همان را آنگونه که همه چیز را به #مساوات تقسیم می کرد، به مساوات تقسیم کند و حتی از یک ظرف عسل هم نگذشت و گفت آن را نیز بیاورید می خواهیم بین #فقرا توزیع کنیم. وقتی آوردند، حضرت در ظرف را باز کرد و دید که دست خورده است. از قنبر پرسید: چه کسی اینها را دست زده است؟ معلوم شد که یکی از نزدیکان حضرت گویا میهمان برایش آمده و قبل از تقسیم سهم دیگران، به اندازه سهم خود و نه بیشتر عسل بداشته است.حضرت فورا او را خواست و #شلاق خود را جلوی صورت او گرفت و پرسید به اجازه چه کسی در این عسل ها تصرف کردی؟ گفت من تنها به اندازه سهم قانونی خودم برداشتم و بیشتر از سهمم برنداشتم. فرمود: تو حق نداشتی زودتر از بقیه مردم برداری گرچه تو هم از این عسل ها حقی داری، «لَیسَ لَکَ اَن تَنتَفِعَ بِحَقِکَ قَبلَ اَن یَنتَفِعَ المُسلِمُون بِحُقُوقِهِم»؛ قبل از این که سهم مردم را بدهم تو حق نداشتی برداری. وقتی تقسیم کردم و سهم همه را دادم آن وقت تو هم میگیری، اما حق نداری جلوتر از بقیه صرفا به خاطر ان که از خویشان من هستی سهم خودت را برداری.

  • دیدگاه شما

    معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.