تاریخ ارسال : ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت : ۰۱:۵۴ 0 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

محققان اهل تسنن! قرآن کریم، سند محکم غدیر است

 
به گزارش شلمچه نیوز، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد امیری سوادکوهی از محققین و نویسندگان و اندیشمندان جوان شیعه که دهها جلد کتاب به رشته ی تحریر در آورده و صدها مقاله ی علمی به زبان های مختلف از وی به یادگار مانده است، همزمان با جشن جهانی عیدالله الاکبر غدیر خم در مقاله ای علمی به بررسی علمی مقوله ی غدیر پرداخته و قرآن کریم را سند محکمی برای حقانیت ولایت و خورشید غدیر تلقی نموده است.
img_20160811_0233341
این مقاله ی علمی که در ۵۰ صفحه و به دو زبان فارسی و عربی به نگارش در آمده از استقبال قابل توجهی در  میان محققین اهل تسنن مواجه شده است که به گزیده ای از آن مقاله ی علمی می پردازیم:
 
… در بررسی شخصیت با عظمت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حقانیت آن حضرت در آیه به آِیه ی قرآن کریم ، روایات معتبری نزد اکابر علمی جهان اسلام تبیین و مورد بررسی قرار گرفته است که حقیقتاً جا دارد مجامع علمی اسلامی، بیشتر بدان بپردازد تا حقیقت بر تمامی نهادهای علمی عامه مکشوف گردد و در صراط مستقیم الهی یعنی ولایت مطلقه ی علی بن ابی طالب علیه السلام قرار گیرند. قرآن کریم، سند محکم غدیر است و می توان با یکایک آن آیات الهی خورشید غدیر در افق ولایت الهیه علویه را اثبات کرد.
 خدای متعال در سوره بقره آیه ۱۸۶ امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام را مایه ی آرامش امت اسلامی دانسته و می فرماید:« یُرِیدُ اللّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلاَ یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَلِتُکَبِّرُوا اللّهَ عَلَى‏ مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ »؛«  خداراحتى شما را مى‏خواهد  ، نه زحمت شما را! هدف این است که این روزها را تکمیل کنید; و خدا را بر اینکه شما را هدایت کرده ، بزرگ بشمرید; باشد که شکرگزارى کنید »؛ در تفاسیر متعدد از ائمه اطهار علیهم السلام رسیده است که مقصود از یُسر (آرامش) امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب است . همچنین منظور از تکبیر در « وَلِتُکَبِّرُوا اللّهَ عَلَى‏ مَا هَدَاکُمْ » تعظیم خدا و منظور از هدایت ولایت است . در جای دیگر قرآن کریم یعنی سوره بقره آیه ۱۹۰ خدای متعال ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را درب خانه خدا می داند و می فرماید:«لَیْسَ الْبِرُّ بِأَن تَأْتُوا الْبُیُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَکِنَّ الْبِرِّ مَنِ اتَّقَى‏ وَأْتُوا الْبُیُوتَ مِن أَبْوَابِهِا…. » ؛« کار نیک  ، آن نیست که از پشت خانه‏ ها وارد شوید; بلکه نیکى این است که پرهیزگار باشید! و از در خانه ‏ها وارد شوید و تقوا پیشه کنید  ، تا رستگار گردید ».امیرالمومنین علیه السلام پیرامون این آیه فرمودند : ما خانه هایی هستیم که  خدای متعال فرمود : از در خانه ها وارد شوید و ما باب الله و خانه ی خدا هستیم که باید از آن وارد شد، پس کسی که این کار را انجام دهد و به ولایت ما ایمان بیاورد، پس او از در خانه وارد شده است . در آیات متعدد دیگر قرآن از جمله سوره بقره آیه ۱۹۶ خدای متعال دوری از ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را هلاکت ابدی دانسته و می فرماید:وَ أَنفِقُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ لَا تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلىَ التهَّْلُکَهِ  وَ أَحْسِنُواْ  إِنَّ اللَّهَ یحُِبُّ الْمُحْسِنِین؛در راه خدا انفاق کنید و خویشتن را به دست خویش به هلاکت میندازید و نیکى کنید که خدا نیکوکاران را دوست دارد. از امام باقر علیه السلام در مورد سخن  خدای متعال « وَلاَ تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ» ؛« خود را به دست خود ، به هلاکت نیفکنید»،سؤال شد که حضرت  فرمودند: از ولایت ما دور نشوید که در دنیا و آخرت هلاک می شوید . اهمیت والای ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آنقدر بالاست که مسلمانان در شبانه روز چندین نوبت آن را از خدای منان طلب می کنند و متاسفانه عده ای نیز نسبت به این دعا و آیه ی شریفه جهل داشته و از حقیقت آن محرومند.خدای متعال در سوره بقره آیه ۲۰۲می فرماید:« وَمِنْهُمْ مَن یَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَهً وَفِی الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» ؛« و بعضى مى ‏گویند: «پروردگارا! به ما در دنیا نیکی عطا کن! و در آخرت نیز نیکی مرحمت فرما! و ما را از عذاب آتش نگاه دار!» از ابن عباس در مورد این آیه نقل شده است که گفت : حسنه ی دنیا وارد شدن در ولایت و حسنه ی آخرت بهشت است . شاید یکی از مواردی که در عظمت امیرالمومنین علیه السلام وی را متمایز از دیگران قرار داده مطلب بسیار مهم از جان گذشتگی آن حضرت در راه خدا و رسول خاتم است که قرآن مجید صریحاً به آن می پردازد. خدای متعال در سوره بقره آیه ۲۰۸می فرماید: « وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ » ؛ « بعضی از مردم از جان خود برای رضای خدا میگذرند و خدا دوستدار چنین بندگانیست ».مفسر معروف عامّه (اهل تسنن)  ثعلبی می گوید : که هنگامی که پیغمبر اسلام تصمیم گرفتند که مهاجرت کنند از مکه به مدینه حضرت علی علیه السلام را برای ادای دِین های خودشان و تحویل دادن امانت هایی که پیش خودشان بود به جای خویش قرار دادند . شبی که حضرت می خواستند از مکه خارج شوند مشرکان اطراف خانه حضرت به کمین نشسته بودند حدود چهل نفر از مردان قوی و نیرومند از قبیله های مختلف ، به همین خاطر حضرت دستور دادند که حضرت علی درجای ایشان بخوابند و پارچه سبز رنگی مخصوص پیامبر بود را روی خود بکشند . در همین جا بود که از پروردگار عالم به جبرئیل و میکایل خطاب رسید که من در میان شما برادری قرار دادم و عمر یکی از شما قطعا از عمر دیگری بیشتر است ، کدام یک حاضرید آن اضافی عمرتان را که نمیدانید به دیگر ببخشید ، عرض کردند امر است یا اختیار ، خطاب رسید امری نیست مختارید ، هیچ کدام حاضر نشدند به اختیار خود زیاده عمر خود را به دیگر ببخشد و آنگاه خطاب رسید که من میان علی و پیامبر برادری قرارد دادم پس علی زندگانی خود را فدای زندگانی پیغمبر نمود.وقتی جبرئیل بالای سر و میکاییل پایین پای علی علیه السلام نشسته بودند ، جبرئیل می گفت : به به آفرین به تو ای علی خدا به وسیله تو بر فرشتگان مباهات می کند در همین هنگام این آیه نازل گشت و آن شب تاریخی لیله المبیت نامیده شد . و حقیقتاً اینجاست که باید شیعه به خود ببالدکه چنین مولایی دارد و  خدای متعال نیز  اطاعت خود را در گرو ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام قرار داده است.آنجا که خدای متعال فرمود:« یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَلاَ تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیَطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ »؛« اى کسانى که ایمان آورده ‏اید همگى به اطاعت خدا در آیید و از گامهاى شیطان  ، پیروى نکنید; که او دشمن آشکار شماست » . در بسیاری از تفاسیر و روایات آمده است که منظور از وارد شدن در سلم و در اطاعت خدا یعنی وارد شدن در ولایت امیر المومنین و اهل بیت .امام صادق علیه السلام پس از بیان این تفسیر فرمودند : به خدا سوگند مقصود از خطوات الشیطان ولایت غاصب اول و دوم است… .
در بخشی از این مقاله آمده است:
از آنجایی که در سالروز بزرگترین رویداد تاریخ بشریت و به گواهی قرآن کریم ، روز اکمال دین و اتمام نعمت یعنی عیدالله الاکبر غدیر، (سالروز امامت و وصایت اعجوبه جهان خلقت ، نفس و جان رسول خاتم، حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمؤمنین علی علیه السلام) قرار داریم، از علما و متدیّنین اهل تسنن می خواهم در این آیات تدبر کنند و آن را از کتابهای معتبر خود بیابند که حقیقت اسلام چیست که قرآن کریم آن را بر همگان واجب فرموده است؟!خدای متعال ابراهیم خلیل الرحمان رابه عنوان شیعه به جهانیان معرفی نمود: (وَ إِنَّ مِنْ شیعَتِهِ لَإِبْراهیمَ) «الصافات: ۸۳» و آنگاه فرمود: (مِلَّهَ أَبیکُمْ إِبْراهیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمینَ مِنْ قَبْلُ وَ فی‏ هذا لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهیداً عَلَیْکُمْ وَ تَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ) «الحج:۷۸» و سپس فرمود: (وَ مَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّهِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ) «البقره: ۱۳۰».
ان شاءالله در پرتو حصن حصین ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و قلعه امن دو ثقل و یادگار رسول خدا، یعنی «قرآن و عترت» در مسیر کمال و انسانیت قدم برداشته و به کمک یکدیگر وحدت بی نظیر مسلمین را تحت لوای حضرت وصی، امیرالمؤمنین علی علیه السلام به رخ جهانیان بکشانیم و آن را در تاریخ اسلام رقم بزنیم. وحدتی که آرزوی حضرت رحمت للعالمین صلی الله علیه و آله است.
 

لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=25395

برچسب ها:
, , , ,

دیدگاه شما

معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.