تاریخ ارسال : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت : ۰۱:۰۰ 0 نظر چاپ این صفحه چاپ این صفحه

نگاهی به «خفه گی»: جنون چشم هایش

سینما سینما: فریدون جیرانی در جلسه خبری «خفه گی» صحیح ترین جمله را در مورد جدیدترین ساخته اش عنوان کرد: «خفه گی فیلم خاصی است»

سینما سینما: فریدون جیرانی در جلسه خبری «خفه گی» صحیح ترین جمله را در مورد جدیدترین ساخته اش عنوان کرد: «خفه گی فیلم خاصی است»لازم نیست وقت فراوانی از فیلم بگذرد تا بیننده متوجه این «خاص بودن» بشود.

مرور فیلم های سابق اش فارغ از موفقیت یا شکستن شان سند همین سخن هست. از فیلم به یادماندنی قرمز تا تجربه شکست خورده سالاد فصل و پارک وی، فیلم های آب و آتش و شام آخر هم ادامه تجربه های فیلم ساز در همین نوع هست. در خفه گی نشانه هایی از فیلم هایی که مرور کردیم به چشم می آید.

ظاهر شدن الناز شاکردوست روی پرده سینما غافلگیری دیگری را برای بیننده رقم می زند. با مساعدت جیرانی توانسته تا حدی به این فاز برسد ولی در خفه گی زیادتر از آنکه بازی اش مورد دقت قرار بگیرد، این گریم اوست که شاکردوست را متمایز از قبل نشان می دهد.

به همین علت موقع انتهاء بندی فیلم از آن چیزی که او می کند تعجب نمی کنیم.

صحرا شخصیت کلیدی فیلم هست ولی لکنت فیلم نامه در مورد شخصیت پردازی او بیننده را گیج می کند. او در قسمت اول فیلم و موقعی که در تیمارستان مشغول کار هست، تماما سرسخت و سرد هست. فیلم محلی مبتلا مشکل می گردد که قصد دارد به او نزدیک گردد و وارد منزل هستی می گردد. آ

اما خفه گی از آن دست فیلم هایی هست که تماشایش روی پرده سینما تجربه جالبی هست. به تجربه و سواد فریدون جیرانی اعتماد کرد و دل به جریان کند و محزون فیلم داد. علی رغم اینکه بیشتر فیلم در نماهایی بسته می گذرد ولی هنر فیلم برداری مسعود سلامی و نورپردازی موجب می گردد تماشاگر از دیدن نماهای تکراری خسته و دل زده نشود و دنبال کننده قصه و دیوانگی های شخصیت هایش بشود. 


لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=77184

دیدگاه شما

معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.