تاریخ ارسال : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت : ۲۲:۰۲ 0 نظر / 37 بازدید چاپ این صفحه چاپ این صفحه

شیطنت «الشرق الاوسط» علیه زائران اربعین

روزنامه الشرق الاوسط عربستان گزارش دروغینی را به نقل از سازمان جهانی بهداشت درباره ازدواج و بارداری نامشروع در کربلا منتشر کرد که خشم عراقی‌ها را برانگیخته و بغداد را واداشت تا خواهان عذرخواهی رسمی این روزنامه شود. سازمان جهانی بهداشت نیز چنین گزارشی را تکذیب کرد.

به گزارش شلمچه نیوز، شبکه خبری سومریه نیوز گزارش داد؛ روزنامه سعودی الشرق الاوسط در پی انتشار خبری دروغین در برخی سایت‌های نامعتبر عراقی مدعی شد: گریگوری هارتل، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسبت‌های دینی در عراق شاهد درهم آمیخته شدن هیئت‌هایی است که از خارج از عراق به ویژه از ایران و کشورهای مجاور می‌آیند. در پی زیارت اربعین پارسال  ۱۶۹ زن عراقی به صورت ناخواسته حامله شدند.

بیانیه تکذیبیه و محکومیت سازمان جهانی بهداشت

پس از انتشار این خبر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای این خبر را یک خبر دروغین دانست و اعلام کرد که این سازمان بار دیگر سوءاستفاده از نامش در اخبار دروغین را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این خبر در سایت “اصوات حره” منتشر و ادعا شده که یکی از اصحاب رسانه این سازمان در ژنو درباره ازدواج نامشروع طی مراسم دینی صحبت کرده است. ما به شدت استفاده از نام سازمان جهانی بهداشت در گزارشات دروغینی که هیچ ارتباطی با اصولمان ندارد محکوم می‌کنیم و اکنون در حال جستجوی منبع این خبر اشتباه هستیم و احتمالا ناشرانش محاکمه شوند.

روزنامه الشرق الاوسط گزارش خود را با عنوان “هشدارهای بین‌المللی درباره بارداری نامشروع در کربلا” دو بار منتشر کرده است.

موضع تند دولت عراق

پس از اینکه روزنامه الشرق الاوسط این خبر را از سایت اینترنتی خود حذف کرد، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انتشار اخبار دروغین، از این روزنامه خواست رسما از مردم عراق عذرخواهی کند.

در این بیانیه آمده است: انتشار چنین گزارش دروغینی اهانت به مردم غیور عراق محسوب می‌شود که جان خود را بر سر دفاع از خاک، شرافت و آبرویشان می‌گذارند. ما از این روزنامه و صاحب آن می‌خواهیم رسما عذرخواهی کند. عراق حق خود را برای محاکمه این روزنامه براساس اصول و قوانین محفوظ نگه می‌دارد.

واکنش مقتدی صدر

دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای گزارش روزنامه الشرق الاوسط را تجاوزی شنیع و زشت دانست و تهدید کرد که دفتر این روزنامه در عراق را در صورت عذرخواهی نکردن از عراقی‌ها خواهد بست.

مقتدی صدر از دولت عراق خواست موضعی جدی در قبال این اقدام روزنامه الشرق الاوسط اتخاذ کند.

پاسخ الشرق الاوسط

روزنامه الشرق الاوسط پس از حذف این خبر و گذاشتن خبر تکذیبیه سازمان جهانی بهداشت خبرنگارش را به دلیل انتشار این اخبار درباره عراق اخراج کرده است.

این روزنامه نوشت: ما همکاری خود را با نویسنده الشرق الاوسط در بغداد که چنین اخبار دروغینی را منتشر کرده، متوقف کرده‌ایم و به معیارهای شغلی و اخلاقی و دقت پایبند هستیم.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افتراها و اکاذیبی که روزنامه الشرق الاوسط منتشر کرده ما فورا تمامی خبرنگارانی را که وابسته به این روزنامه “بیمار” باشند بیرون می‌کنیم و اجازه حضور آن‌ها را در مناطق عملیاتی نمی‌دهیم.

در این بیانیه از سازمان اطلاعات نظامی خواسته شده این دستور را فورا اجرا کند.

ایسنا

لینک کوتاه مطلب : http://www.shalamchenews.com/?p=30844

برچسب ها:
, ,

دیدگاه شما

معادله ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.